Xito blir Hello
Lavprismerkevaren Xito forsvinner fra det norske markedet. Dette er hva du trenger å vite.
Xito ble lansert i 2009 som en prisutfordrer på privatmarkedet og toppet i lange datidens priskalkulatorer over mobilabonnement med sine fakturafri abonnement. I 2014 entret også morselskapet Hello Norway AS privatmarkedet med Hello-brandet som separat merkevare; inntil da hadde Hello kun vært en merkevare i bedriftsmarkedet.
Det siste året har selskapet operert med begge merkevarene. Nå avsluttes salg og markedsføring av Xito-abonnementene og fokus og ressurser brukes på Hello. I den forbindelse forsvinner de også fra Mobiltelefoni.no sin oversikt over mobilabonnement.
Udramatisk for eksisterende kunder
- Eksisiterende Xito-kunder vil ikke merke noen endringer, sier Henrik Mühlbradt i Xito til Mobiltelefoni.no.
Mühlbradt har vært Marketing Manager i Xito og går nå over i stillingen som Salgssjef for privatmarkedet i Hello.